Join the team!

Start-Up Stockholm söker Kommunikatör

Start-Up Stockholm är Sveriges största center för affärs- och innovationsutveckling i tidigt skede. Vi erbjuder kostnadsfria tjänster och kompetensutveckling från idé till tidig tillväxt fas, och hjälper årligen tusentals personer att förverkliga sina drömmar och idéer, med målet av att det ska finnas fler livskraftiga företag i Stockholms län.

Verksamhetens tjänster är branschoberoende och våra kunder speglar den bredd som näringslivet representerar i stort. Alltifrån trendkänsliga nya koncept, enmansbolag, produktinnovationer till framtidens unicorns. Resan börjar hos oss och vi vill vara bäst på att slussa våra kunder vidare in i Stockholms ekosystem för entreprenörskap och innovation.

Start-Up Stockholm delar Stockholms stads målsättningar och lägger särskilt verksamhetsfokus på kvinnligt entreprenörskap, unga vuxna och utökad tillgänglighet av våra tjänster genom vår stundande expansion av fler kontor i stadens orter.

Vi tror att roten till framgång kommer genom att samarbeta med andra företagsfrämjande organisationer, föreningar och nätverk för att ytterligare stärka möjligheten till att fler företagsidéer utvecklas och blommar. Start-Up Stockholm är därför även drivande och delaktig i flertalet offentligt finansierade projekt för att tillgängliggöra verksamhetens tjänster till fler.

Start-Up Stockholm drivs som ideell stiftelse och finansieras av våra huvudpartners Stockholms stad, SEB och Almi Företagspartner.


Arbetsbeskrivning

Nu söker Start-Up Stockholm en Kommunikatör.

I rollen som Kommunikatör har du det övergripande operativa ansvaret för Start-Up Stockholms externa kommunikation. Du arbetar tätt tillsammans med VD och verksamhetsledare i arbetet med att positionera och bygga Start-Up Stockholms varumärke.

I arbetet ingår:

  • Att tillsammans med VD och verksamhetsledare arbeta fram och implementera en marknadsstrategi i linje med verksamhetens affärsstrategi och mål
  • PR ansvar
  • Att utforma och implementera marknadsaktiviteter
  • Att representera verksamheten externt

Rollen inbegriper övergripande, producerande och exekverande ansvar för:

  • Digitala kanaler (webbsida och sociala medier)
  • Produktion av text- och bildmaterial
  • Annonsering
  • Event och mässor
  • Content marketing

Din profil

Vi söker en ambitiös och driven person som har stor förmåga att skapa resultat på egen hand och tillsammans med andra. Viktigt för rollen är förutom en god operativ förmåga även en stark förmåga att implementera ett strategiskt perspektiv i arbetet.

Du har erfarenhet av att jobba i en snabb föränderlig miljö i företag under utveckling och med många parallella fokus. Du förväntas vara drivande i verksamhetens utveckling i det digitala marknadslandskapet, som du också har god inblick i.

Du kan tänka processinriktat och det är viktigt att du är inlyssnande, då du kommer arbeta nära verksamhetens samtliga delar och agera representant mot såväl kunder som intressenter och partners.

Du har en utbildningsbakgrund som kommunikatör, marknadsekonom eller motsvarande och har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. God erfarenhet av projektledning är mycket meriterande för tjänsten.

Start-Up Stockholm befinner sig i en expansiv fas och särskilt fokus ligger på att etablera verksamhetens nya kontor. Ett brett kontaktnät med fästen i väster- och söderort är mycket meriterande för tjänsten.

För att lyckas i rollen behöver du motiveras av att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö. Vi tror att du som söker har mycket god erfarenhet inom projektledning, har förmågan att driva ditt arbete framåt på egen hand och kan under perioder arbeta i ett högre tempo.

Du är en strukturerad person samtidigt som du är flexibel och effektiv i ditt arbetssätt. Du är van vid en koordinerande roll och kan prioritera samt växla mellan olika uppgifter. Du räds inte att vara först ut och prova nya tillvägagångssätt, utan du snarare drivs av att få saker att hända. Vidare har du förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Grundläggande krav:
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
God praktisk kunskap i Adobe Suite och MS Office-paketet


Specifikationer

Tjänst: Kommunikatör, heltidstjänst
Start: Så snart som möjligt
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Ansökan

CV, personligt brev och eventuella frågor kring tjänsten skickas till Veronica Eriksson, verksamhetsledare på Start-Up Stockholm, veronica.eriksson@startupstockholm.se
Sista ansökningsdag: 2018-02-19

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!